فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و دانش آموزی

پرفروش ترین محصولات

تاریخ چیست
قیمت: 3,000 تومان
صحت گفتار در روابط
قیمت: 2,500 تومان
نظریه های کارل مارکس
قیمت: 3,500 تومان

تحلیل محتوای کتاب های پایه ابتدایی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

تحلیل محتوای کتاب های پایه ابتدایی

محتوای کتاب های درسی ابتدایی :

بخش مربوط به محتوا :

1.    بررسی کتاب های دوره ابتدایی از بعد اهداف ( اهداف کلی ، جزئی و رفتاری )

2.    تحلیل سطوح اهداف آموزشی دوره ابتدایی ( طبقه بندی و حیطه بندی)

3.    ارتباط اهداف هر درس با اهداف آموزشی دوره

4.    بررسی اهداف آموزشی پایه با اهداف موضوع درسی در پایه

5.    بررسی رابطه محتوا و هدف

6.    بررسی رابطه محتوا و رغبت

7.    بررسی محتوا و توان یادگیری دانش آموزان

8.    بررسی رابطه محتوا و زمان تدریس

9.    بررسی رابطه محتوا و سودمندی کتاب

10.                      بررسی ارتباط عمودی کتاب های درسی 5 پایه

11.                      بررسی ارتباط عمودی کتاب های درسی دوره ابتدایی با دوره پیش از دبستان و راهنمایی

12.                      بررسی ارتباط افقی کتاب های درسی

13.                      بررسی رابطه بین محتوا و روش های یاددهی و یادگیری

بخش مربوط به ارزشیابی

1.    بررسی رابطه بین ماهیت موضوع درسی و روش های ارزشیابی

2.    بررسی ارتباط بین شیوه ها و روش های ارزشیابی با محتوا

3.    بررسی کتاب های درسی دوره ابتدایی از حیث توزیع مفهوم ها

معرفی و توضیح :

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

·       بررسی کتاب های دوره ابتدایی از بعد اهداف ( اهداف کلی ، جزئی و رفتاری )

برای بررسی کتاب های درسی از بعد اهداف به سه موضوع هدف کلی ، جزئی و رفتاری باید توجه داشته باشیم ، به منظور بررسی اهداف مراحل زیر را به ترتیب انجام می دهیم:

1.    اهداف کلی هر درس را مشخص می کنیم

2.    هدف اصلی هر درس را تعیین می نماییم.

3.    اهداف استخراجی را با اهداف موجود (در دفاتر نمره معلمان ، مدارس ، کتاب های راهنما) مقایسه می کنیم

4.    پاسخ به سوال روبرو : آیا اهداف استخراجی با اهداف موجود هماهنگ است ؟

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

·       تحلیل سطوح اهداف آموزشی دوره ابتدایی ( طبقه بندی و حیطه بندی)

 همانطور که می دانیم اهداف آموزشی دارای سه حیطه اند ؛ که عبارتند از: حیطه شناختی ، حیطه عاطفی ، حیطه روانی- حرکتی ، البته هریک از این حیطه ها داری سطوحی می باشند که در جدول به نمایش گذاشته شده است.تحلیل اهداف آموزشی به این صورت انجام می شود که : بر اساس جملات کتاب اهداف هر جمله مشخص خواهد شد.

 

 

 

حیطه شناختی

دانش

 

 

حیطه عاطفی

دریافت

 

 

حیطه مهارتی

تقلید

درک و فهم

واکنش

اجرای مستقل

کاربرد

ارزشگذاری

دقت

تجزیه و تحلیل

سازماندهی

هماهنگی

ترکیب

تبلور

عادی شدن

ارزشیابی

______

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

·       بررسی اهداف آموزشی پایه با اهداف موضوع درسی در پایه

فرایند انجام این کار به شرح زیر است :

1.    ابتدا اهداف آموزشی یک پایه خاص را استخراج می کنیم

2.    اهداف موضوعات درسی را در همان پایه را نیز استخراج می کنیم

3.    در مرحله سوم ، تجزیه وئتحلیل اهداف پایه با اهداف موضوع درسی انجام می گیرد

4.    و در نهایت ، گزارش کاملی از کم و کیف اهداف به کلاس ارائه می شود.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

·       بررسی رابطه محتوا و هدف

1.    ابتدا از یک پایه خاص یک کتاب درسی انتخاب می شود .

2.    اهداف اصلی آن کتاب استخراج می شود.

3.    محتوا (متن ) تصاویر ، تمارین ، یک به یک با اهداف موردنظر مورد مقایسه قرار می گیرد.

4.   

محتوا

جدول دوبعدی محتوا و هدف ترسیم می شود.

هدف

درس 1

درس 2

درس3

درس"

  "    "

"    " 

_____

_____

 

 

 

 

 

 

 

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,700 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
6_964413_5501.zip19.9k





آخرین محصولات فروشگاه